About Me

Seorang gadis kampung yang periang..:)

Saturday 14 January 2012

Firstime Interview.:)

Pagi2 lagi aku dikejutkan dengan deringan jam locengku..Jam menunjukkan pukul 5 pagi.. Aku lantas bangun lalu membelek nota kecil yang diberikan oleh kakakku untuk dibaca... Aku membaca serba sedikit apa yang terkandung dalam  nota tu..Setelah jam menunjukkan pukul 6.30 pagi., aku mandi , solat dan bersiap untuk menghadiri temuduga itu.. Setelah semuanya beres, aku bertolak pada pukul 7 pagi bersama kakakku.. Sampai je kat sana perasaan ku menjadi bercampur-baur..Takut sangat2, maklumlah sebelum ni mane pernah pergi temuduga kerajaan ni... Sampai je dekat ruang menunggu tu,aku berjumpa dengan kawan kakakku.. Dia la yang tolong ambilkan nombor untuk ktorang, jadi xla tunggu lame sangat..Semasa menunggu  tu, tangan aku bukan main lagi, sejuk sangat2.. Nasib baik ade kakakku kat sebelah, jadi xla rasa takut sangat.. Dia banyak memberi kata2 semagat untuk aku.. Terima kasih kakakku.. Bila nama aku dipanggil je, perasaan sekali lagi jadi xmenentu.. Macam2 persoalan yang timbul..Nama kakakku dipanggil sebelum nama aku.. Jadi dia la yang akan akan masuk ke dalam dulu..Lepas kakakku keluar dari bilik tu ,dia  sempat  bagitahu aku apa yang ditanya di dalam bilik tu..Jd, aku xla rasa takut sangat..Masuk je dalam bilik  tu, aku buat apa yang disuruh oleh kakakku..Senyum sepanjang masa..Senyuman ku xputus2. Jd xla rasa takut sangat.. Apabila ditanya tentang perihal diriku dan pengalaman kerja, aku terus menceritakan dengar panjang lebar..Ok la..xde rasa berdebar mase menjawab 2..Bile keluar dari bilik tu,aku terus mendapatkan kakakku, menceritakan padanya jawapan yang aku berikan tadi..  Ok la katanya..Maklumla pertama kali interview kan..hehe;)*30/12/2011*

No comments:

Post a Comment